העיר החרדית הכפילה את המיחזור, וקטפה מקום ראשון בתחרות

ישראל פריי 3 Comment on העיר החרדית הכפילה את המיחזור, וקטפה מקום ראשון בתחרות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחודשים האחרונים התקיימה תחרות 'ילד זוכה עיר זוכה' בין הערים החרדיות. התחרות, שנערכה ביוזמת תאגיד המיחזור אל"ה, ובשיתוף הרשויות המקומיות, נועדה להגביר את המודעות ולעודד את המיחזור, כחלק חשוב משגרת חיים בריאה ואקולוגית. התוצאות הפתיעו גם את היוזמים. בכל הערים נרשם זינוק משמעותי בכמות המיחזור.

במסגרת הפעילות התבקשו ילדי הערים והשכונות החרדיות לזרוק למיחזוריות את בקבוקי הפלסטיק המשפחתיים הריקים, תוך ציון פרטיהם, ובכל שבוע הוגרלו מבין המשליכים אופניים יוקרתיות ופרסים נוספים. הפעילות קיבלה רוח גבית בשיחתו של הרב יצחק זילברשטיין לראשי התאגיד, בה אמר הרב כי מאחר ומייצרים מהמיחזור פריטים רבים חובה למחזר בקבוקים ולא להשליכם לפח. מה שחידד את ההכרה כי מיחזור אינו רק מושג ירוק, אלא חובה תורנית בגדר 'בל תשחית'.

השבוע לאחר תום הפעילות המיוחדת בדקו אנשי אל"ה את נתוני המיחזור וגילו כי לאחר בדיקות כמויות האיסוף של הערים החרדיות שהשתתפו במהלך עלה כי העיר אלעד הגבירה את שעור המיחזור של בקבוקי המשקה המשפחתיים בחודשים יולי אוגוסט 2015 לעומת יולי אוגוסט 2014 ב- 95% והיא קטפה את המקום הראשון בתחרות. העיר הזוכה תקבל מאל"ה מענק לפעילות ייחודית לילדי העיר בחוה"מ סוכות התשע"ו, בגובה של 35 אלף ש"ח.

במקום השני בנתוני הגידול במיחזור הגיעה העיר בני ברק עם גידול מרשים של 58% בכמות מיחזור הבקבוקים. למקום השלישי הגיעה העיר מודיעין עילית עם גידול במיחזור של 15.3%.

מר חיים זרביב מנכ"ל תאגיד המיחזור אל"ה אומר כי נרשמו גידולים יפים במיחזור בקבוקי המשקה המשפחתיים המיחזורית בעקבות מבצע ממחזרים וזוכים בערים חרדיות נוספות, אך בפער גדול ומשמעותי היתה זו אלעד שכמעט הכפילה את כמויות מיחזור בקבוקי השתיה מפלסטיק במיחזוריות. המבצע הצליח!. והמנצחים הגדולים הם התושבים שבזכות המחזור נהנים משיפור באיכות הסביבה ושמירה על משאבי הטבע.

בתאגיד הביעו תודה למשתתפים הרבים, ולכל התושבים שהקדישו תשומת לב, וטרחו לעשות את הצעד הנכון, בהפרדה ובמיחזור. והביעו תקווה שההרגל הטוב ייהפך לשיגרה לטובת איכות החיים. הם מצידם כבר שוקדים על הפעילויות הבאות…



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    אני שמח בשביל אלעד בתור תושב…ישר כח לחברי הערייה ולעומדים בראשה! כתיבה וחתימה טובה לתושבי אלעד ולכל בית ישראל…

  2. 2

    עכשיו בתקופת החגים כדאי שיחזיקו חזק את הקמפיין

  3. 1

    מה עם הדיבוק באלעד אולי תעשה משהו כבוד ראש העיר. אומרים שאתה בולדוזר אולי תדבר עם הדיבוק וישמע לך. בפרט שיש לך יחוס אתה פוליטקאי ואביך פוליטיקאי וסבא ז"ל היה פוליטיקאי וכן הלאה….. מה אתה אומר כבוד ראש העיר?
    תן תשובה בעשרת ימי תשובה.